JĘZYK ANGIELSKI
UTRWALENIE PIOSENKI I SŁOWNICTWA
Grupa 5 i 6 latków / GWIAZDECZKI i PROMYKI /
Powtarzamy piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU
Zabawa nr 1:
- Przygotowujemy tyle szalików, ile jest chętnych do zabawy w domu.
- Z szalików robimy okręgi i układamy na dywanie. Odtwarzamy piosenkę.
- Dzieci mogą tańczyć.
- Gdy zatrzymamy piosenkę, dzieci muszą szybko wskoczyć do okręgu.
- Następnie zabieramy jeden szalik. Musi być o jeden mniej niż jest dzieci.
- I znów powtarzamy zabawę – odtwarzamy muzykę, a później wyłączamy.
I tak do momentu, kiedy zostanie tylko jeden szalik.
Wygrywa to dziecko, które wskoczy do ostatniego okręgu.
Jeżeli w domu jest więcej miejsca, szaliki możemy zastąpić krzesłami 🙂
Zadanie:
Narysuj i pokoloruj podane wiosenne słowa z piosenki: frog, ladybug, butterfly, mosquito, bluebird.
Rodzice mogą te karty również podpisać.
Zabawa nr 2.
- Wybieramy jedną kartę.
- Chowamy jedną kartę tak, żeby nasze dziecko nie widziało.
- Zadaniem dziecka jest odnaleźć kartę.
- Zaczynamy cicho nazywać po angielsku obrazek, który został schowany.
- Gdy dziecko będzie zbliżało się do miejsca gdzie jest karta, wołamy coraz głośniej.
Grupa 3-4 latków / SŁONECZKA I PEREŁKI /
Przypomnij sobie piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=l1B49em1vPU
Zabawa nr 1.
- Wybieramy jedną kartę.
- Chowamy jedną kartę tak, żeby nasze dziecko nie widziało.
- Zadaniem dziecka jest odnaleźć kartę.
- Zaczynamy cicho nazywać obrazek, który został schowany.
- Gdy dziecko będzie zbliżało się do miejsca gdzie jest karta, wołamy coraz głośniej.
Karta pracy :
http://kolorowankidladzieci.net/Kolorowanka-dla-dzieci-motyl-130
Zabawa nr 2.
- Przygotowujemy 5 kredek w kolorach pink (różowy), blue (niebieski), green (zielony), yellow (żółty) oraz red (czerwony).
- Podnosimy kredkę do góry i nazywamy kolor.
- Dziecko spaceruje i szuka przedmiotu w takim kolorze. Ważne, aby dziecko cały czas powtarzało ten kolor.
/AB/